CURRICULUM AND TECHNOLOGIES: INCLUSIVE EDUCATION, TEACHER TRAINING AND PEDAGOGICAL PRAXIS

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Andréa Aparecida Lemos
  • Adriana Maria da Silva
  • Wanderson Carvalho
  • Iraide Soares da Silva
  • Claudia Cristina de Sales

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3662

Keywords:

research aims to present education, teacher training and pedagogical praxis

Abstract

This research aims to present education, teacher training and pedagogical praxis. The playful should be introduced before the practices within the classroom to promote a more favorable learning, also helping in the socialization among the students. Games should be provided through psychomotor activities in a motivating environment. The game is ideal for the student to express their feelings, and this is a very important instrument during the initial grades, which is the time when the child begins to have ties with society. This work was developed through bibliographic research in scientific articles, books and online collections; was characterized as a descriptive-exploratory research with a qualitative methodological approach. It is concluded that the technologies aim to improve the quality of the construction of learning of students and educators, because they are tools widely used in contemporary times.

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Author Biographies

  • Ueudison Alves Guimarães

    Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Doutorando em Ciências da Educação pela FICS. 

  • Andréa Aparecida Lemos

    Graduada em Pedagogia e Letras. Pós graduada em Educação Especial e Análise do Discurso – Linguística. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

  • Adriana Maria da Silva

    Graduada em pedagogia. Pós graduada em Relações Humanas e Metodologia da Arte. Mestranda em educação pela Uneatlantico.

  • Wanderson Carvalho

    Licenciado em Pedagogia pela UFPI/UAB e Filosofia pela UFPI/UAB. Bacharel em Ciências Contábeis pela Faculdade Evangélica Cristo Rei. Pós-Graduado em Contabilidade e Planejamento Tributário pela URSA - Universidade Raimundo Sá, Docência do Ensino Superior com ênfase em Gestão Escolar pela FECR - Faculdade Evangélica Cristo Rei e Gestão Escolar pela UESPI - Universidade Estadual do Piauí. Mestrando em Educação pela Uneatlantico.

  • Iraide Soares da Silva

    Graduada em Pedagogia. Pós graduada em Alfabetização e Letramento. Mestranda em Educação - Formação de Professores, pela Universidade Europeia Del Atlântico - UNEATLÂNTICO (ESPANHA).

     

  • Claudia Cristina de Sales

    Graduada em Ciências Biológicas. Pós graduada em Orientação Educacional. Mestranda em Educação pela Uneatlantico.

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Published

29/07/2023

How to Cite

CURRICULUM AND TECHNOLOGIES: INCLUSIVE EDUCATION, TEACHER TRAINING AND PEDAGOGICAL PRAXIS. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(8), e473662. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3662