THE USE OF VIRTUAL REALITY IN AIDING THE TEACHING OF THE DISCIPLINE OF HISTORY: AN EXPERIENCE REPORT IN A PUBLIC HIGH SCHOOL IN THE INTERIOR OF AMAZONAS
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3820Keywords:
Virtual Reality is a technology on the riseAbstract
Virtual Reality is a technology on the rise that shows great potential if used in an educational context, allowing students to immerse themselves in more contextualized and engaging classes. Associated with this, it is up to the licensed professional in computing, when inserted in the school environment, to mediate this methodological change in teaching, adding technology, currently so common for humanity, in the teaching-learning process, making it more relaxed and with the student as focus. In this sense, this article seeks to demonstrate an experience report about the Supervised Internship in Computing II, demonstrating the experiences that occurred in a high school, located in the city of Carauari, in the interior of Amazonas, in which it used the mechanisms offered by Virtual Reality as a pedagogical tool for teaching the discipline of History.
Downloads
References
ABT, C. C.; TURPIN, S. M. Simulações e Jogos Educacionais: Descobrindo a Verdadeira Aprendizagem Através da Ação. Porto Alegre: Penso, 2003.
ALMEIDA, Maria Elizabeth de. Didática: a aprendizagem do pensar e do fazer. São Paulo: Casa do Psicólogo, 2011.
DEWEY, J. (2005). Democracia e educação. Edições Loyola.
FREIRE, P. (1987). Pedagogia do oprimido. Edições Paz e Terra.
GIGI, Ercan. Sites in VR. Disponível em: https://play.google.com/store/apps/details?id=air.com.ercangigi.sitesin3d&hl=en. Acessado em: 13/03/2023 às 19:37:15.
LIBÂNEO, José Carlos. Educação escolar: políticas, estrutura e organização. Ed. Cortez, 2013.
MORAN, J. M. A educação que desejamos: novos desafios e como chegar lá. Campinas: Papirus, 2015.
MOSQUERA, G. et al. Publicaciones de experiencia en salud: significado e importância para el aprendizaje profesional. Aquichan, v. 16, n. 1, p. 106-117, 2016.
SILVA, J. M. Desafios da educação brasileira. Rio de Janeiro: Editora ABC, 2018.
UEA. Projeto Pedagógico de Curso – PPC. Curso de Licenciatura em Computação 2018 – Apêndices A, p. 76. Resolução CNE/CP 2. Itacoatiara, 2018.
Downloads
Published
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.