THE USE OF VIRTUAL REALITY IN AIDING THE TEACHING OF THE DISCIPLINE OF HISTORY: AN EXPERIENCE REPORT IN A PUBLIC HIGH SCHOOL IN THE INTERIOR OF AMAZONAS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3820

Keywords:

Virtual Reality is a technology on the rise

Abstract

Virtual Reality is a technology on the rise that shows great potential if used in an educational context, allowing students to immerse themselves in more contextualized and engaging classes. Associated with this, it is up to the licensed professional in computing, when inserted in the school environment, to mediate this methodological change in teaching, adding technology, currently so common for humanity, in the teaching-learning process, making it more relaxed and with the student as focus. In this sense, this article seeks to demonstrate an experience report about the Supervised Internship in Computing II, demonstrating the experiences that occurred in a high school, located in the city of Carauari, in the interior of Amazonas, in which it used the mechanisms offered by Virtual Reality as a pedagogical tool for teaching the discipline of History.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Matheus da Silva Gomes

    Universidade do Estado do Amazonas - UEA.

  • Antonio Wallace Mendonça de Souza

    Universidade do Estado do Amazonas - UEA.

  • Kleyson Lima Maciel

    Universidade do Estado do Amazonas - UEA.

  • Stefani Feitoza Monteiro

    Universidade do Estado do Amazonas - UEA.

References

ABT, C. C.; TURPIN, S. M. Simulações e Jogos Educacionais: Descobrindo a Verdadeira Aprendizagem Através da Ação. Porto Alegre: Penso, 2003.

ALMEIDA, Maria Elizabeth de. Didática: a aprendizagem do pensar e do fazer. São Paulo: Casa do Psicólogo, 2011.

DEWEY, J. (2005). Democracia e educação. Edições Loyola.

FREIRE, P. (1987). Pedagogia do oprimido. Edições Paz e Terra.

GIGI, Ercan. Sites in VR. Disponível em: https://play.google.com/store/apps/details?id=air.com.ercangigi.sitesin3d&hl=en. Acessado em: 13/03/2023 às 19:37:15.

LIBÂNEO, José Carlos. Educação escolar: políticas, estrutura e organização. Ed. Cortez, 2013.

MORAN, J. M. A educação que desejamos: novos desafios e como chegar lá. Campinas: Papirus, 2015.

MOSQUERA, G. et al. Publicaciones de experiencia en salud: significado e importância para el aprendizaje profesional. Aquichan, v. 16, n. 1, p. 106-117, 2016.

SILVA, J. M. Desafios da educação brasileira. Rio de Janeiro: Editora ABC, 2018.

UEA. Projeto Pedagógico de Curso – PPC. Curso de Licenciatura em Computação 2018 – Apêndices A, p. 76. Resolução CNE/CP 2. Itacoatiara, 2018.

Published

18/08/2023

How to Cite

THE USE OF VIRTUAL REALITY IN AIDING THE TEACHING OF THE DISCIPLINE OF HISTORY: AN EXPERIENCE REPORT IN A PUBLIC HIGH SCHOOL IN THE INTERIOR OF AMAZONAS. (2023). RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 4(8), e483820. https://doi.org/10.47820/recima21.v4i8.3820