THE LEARNING PROCESS OF AUTISTIC CHILDREN AND SOCIAL INCLUSION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i7.1687

Keywords:

article aims to describe the challenges for the inclusion, Autismo, Aprendizagem, Inclusão

Abstract

This article aims to describe the challenges for the inclusion of children with Autism Spectrum Disorder (ASD), emphasizing difficulties, characteristics, behaviors, social relationships and inclusion. Autism is described as a developmental syndrome that usually manifests itself in children, ranging from mild to more severe. Law 12.764/2012 guarantees the right of the person with ASD to obtain adequate care in regular education, so it is essential to ensure its inclusion. The study is a bibliographic research, qualitative and dialectical in nature. The results indicate that children with autism have technical skills, but need different methodologies so that they can acquire social skills, it is stressed that the focus of special education cannot be centered on activities, but in pedagogical aspects, different activities for autistic children can lead to exclusion.

 

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Author Biographies

Luciana Menezes de Almeida

Mestranda em Educação pela Universidad Columbia Del Paraguay - UCP

Thatiana Soares dos Santos

Mestranda em Educação pela Universidad Columbia Del Paraguay - UCP

Angela dos Santos Sousa Alves

Mestranda em Educação pela Universidad Columbia Del Paraguay - UCP

Dayana dos Santos Sousa

Mestranda em Educação pela Universidad Columbia Del Paraguay - UCP

Gisele da Conceição Tavares Vargas de Siqueira

Mestranda em Educação pela Universidad Columbia Del Paraguay - UCP

Jaqueline Flávia Rodrigues da Cunha França

Mestranda em Educação pela Universidad Columbia Del Paraguay - UCP

Renata Cristina da Conceição Barros

Mestranda em Educação pela Universidad Columbia Del Paraguay - UCP

Verônica Cristina Pinto de Amorim

Mestranda em Educação pela Universidad Columbia Del Paraguay - UCP

Alequexandre Galvez de Andrade

Doutor em Administração e Professor no Instituto Federal de São Paulo - IFSP

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Published

24/07/2022

How to Cite

Menezes de Almeida, L., Soares dos Santos, T., Santos Sousa Alves, A. dos, Santos Sousa , D. dos, Conceição Tavares Vargas de Siqueira, G. da ., Flávia Rodrigues da Cunha França , J., … Galvez de Andrade, A. (2022). THE LEARNING PROCESS OF AUTISTIC CHILDREN AND SOCIAL INCLUSION. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(7), e371687. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i7.1687