EDUCATION AND TECHNOLOGY - USES AND POSSIBILITIES FOR TEACHING AND LEARNING

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i7.1710

Keywords:

present study seeks to reflect on the technological

Abstract

The present study seeks to reflect on the technological resources offered today, and their impacts on educational institutions and on the life of teachers and students. More and more digital resources are seen as tools for work and personal and professional growth. It is necessary that the school and the teacher are prepared to face these new challenges. The new technological resources, used pedagogically by teachers, will contribute effectively to innovative learning. Thus, the objective of this research is to present the uses and possibilities of technologies for teaching learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Leidiane Aparecida dos Santos

Graduada em Pedagogia – Universidades Estadual de Goiás – (UEG), Educação Física - Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Metodologia do Ensino e da Pesquisa com Habilitação em Psicopedagogia – (FMB), Gestão Escolar (UNIASSELVI) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES).                                                                                                                      

Luciane Demiquei Gonzatti

Graduada em Letras- Português/Inglês e Literaturas- Universidades do Vale do Taquari-UNIVATES. CPT-Curso de Teologia Popular pela Escola Superior de Teologia e espiritualidade Franciscana- ESTEF. Curso Básico de Língua e Cultura Italiana pela Associazione Culturale Italiana Del Rio Grande Do Sul- ACIRS. Especialista e Pós Graduada em Mídias na Educação- UFPEL-Universidade Federal Pelotas e Mestranda em Educação com especialização na Formação de Professores - Universidad Internacional Iberoamericana - UNINI - (UNINI-MX) México.

 

Ueudison Alves Guimarães

Graduado em Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

References

ALMEIDA, M. E. B.; VALENTE, J. A. Tecnologias e currículo: trajetórias convergentes ou divergentes? 1 ed. São Paulo, Paulus, 2011.

ALVES, J. C. R.; FERREIRA, M. B. COVID-19: REFLEXÃO DA ATUAÇÃO DO ENFERMEIRO NO COMBATE AO DESCONHECIDO. Enferm. Foco Enferm. Foco 2020.

ALVES N; GARCIA, R, O.; BOING, L. A. Os sentidos do trabalho de professores itinerantes. Tese de doutorado em Educação. Universidade Católica, RJ, 2008.

BOSSA, N. A. A Psicopedagogia no Brasil: Contribuições a partir da prática. 2. ed. Porto Alegre: Artes Médicas Sul, 2000.

COSTA, S. M. A influência dos recursos tecnológicos no processo de ensino aprendizagem. 2014. (Especialização em Fundamentos da Educação: Práticas Pedagógicas Interdisciplinares) - Universidade Estadual da Paraíba, Sousa, 2014.

DORIGONI, G. M. L.; DA SILVA, J. C. Mídia e Educação: o uso das novas tecnologias no espaço escolar. v. 10, 2013.

FERREIRA, M. J. M. A. Novas tecnologias na sala de aula. Monografia do Curso de Especialização em Fundamentos da Educação: Práticas Pedagógicas Interdisciplinares. Universidade Estadual da Paraíba, Pró-Reitoria de Ensino Médio, Técnico e Educação à Distância, Departamento da PROEAD, Sousa, PB, 2014.

PIAGET, J. O nascimento da inteligência da criança. Editora Crítica: São Paulo, 1986.

RODRIGUES, D. Questões preliminares sobre o desenvolvimento de políticas de Educação Inclusiva. Inclusão – Revista de Educação Especial, v. 4, n. 1, 2008.

SILVA, M. N., e MACHADO, M. H. (2020). Sistema de saúde e trabalho: desafios para enfermagem no Brasil. Rev. Ciência & Saúde coletiva, 20 de dezembro de 2019.

SOUSA, A., OLÍMPIO, A., e CUNHA, C. l. Enfermagem em contexto de pandemia no brasil: docilidade dos corpos em questão. Rev.Enfermagem em foco, 2020.

SOUSA, A., OLÍMPIO, A., e CUNHA, C. l. Enfermagem em contexto de pandemia no brasil: docilidade dos corpos em questão. Rev.Enfermagem em foco, 2020

WEISS, M. L. L. Psicopedagogia Clínica: uma Visão Diagnóstica, 2ª edição, Porto Alegre: Artes Médicas, 1994.

WERTHEIN, J. A sociedade da informação e seus desafios. Ci. Inf., Brasília, v. 29, n. 2, 2000. Disponível em: https://www.scielo.br/pdf/ci/v29n2/a09v29n2.pdf Acesso em 20 de maio de 2022.

Published

19/07/2022

How to Cite

Aparecida dos Santos, L., Demiquei Gonzatti, L. ., & Alves Guimarães, U. (2022). EDUCATION AND TECHNOLOGY - USES AND POSSIBILITIES FOR TEACHING AND LEARNING. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(7), e371710. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i7.1710