TECHNOLOGIES INTEGRATED INTO THE CLASSROOM
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1779Keywords:
Innovation. Technology. Integration. Participative management.Abstract
This paper aims to provoke reflection on the use of technologies integrated into the classroom in schools. Therefore, the school has the role of inserting the technological resources in order to contribute to the full development of each student, respecting their individual way of learning. In view of the work done, it can be concluded that the technological apparatus is seen as an action through which significant learning occurs, where it permeates social relations and practices that are favorable to the school environment. The methodology used is a bibliographic review, and data collection was done by accessing and consulting the Scielo database, Google Scholar, scientific journals, theoretical books, and scientific articles to enrich the research through the contribution of the theories of the cited authors and their interlocutors. As selection and inclusion criteria, we considered research that presented in the title the words "innovation", "technology", "integration", "participatory management" or that used as descriptors: technologies used in the classroom.
Downloads
References
Arruda, E. P. (2020). Educação remota emergencial: elementos para políticas públicas na educação brasileira em tempos de Covid-19. Em rede, v. 7, n. 1, p. 257-275, 2020.
Brasil. (2020). Universidade Aberta do Sistema Único de Saúde. Organização Mundial de Saúde declara pandemia do novo Coronavírus. 2020. Disponível em: https://www.unasus.gov.br/noticia/organizacao-mundialde-saúde-declarapandemia-de-coronavirus. Acesso em 25/07/2022.
Brasil, Ministério da Educação. Portaria nº 343, de 17 de março de 2020. Dispõe sobre a substituição das aulas presencias por aulas em meios digitais enquanto durar a situação de pandemia do Novo Coronavírus - COVID-19. Disponível em https://www.in.gov.br/en/web/dou/-/portaria-n-343-de17-de-marco-de-2020-248564376.
Dalmás, A (1994). Planejamento Participativo Na Escola. Elaboração, acompanhamento e avaliação. Petrópolis: Vozes.
Litto, F. M.; Mattar, J. (2017). Educação Aberta Online. Pesquisar, remixar e compartilhar. São Paulo: Artesanato Educacional.
Maia, C. Guia brasileiro de educação à distância. São Paulo: Atlas. 2001.
Silva, R. G. (2016) Ensino personalizado em ambiente virtual de aprendizagem para o contexto universitário. Dissertação de mestrado, Centro Universitário Internacional Uninter de Curitiba, Paraná, PR, Brasil. Recuperado em 03 de junho, 2022 de https://portal.uninter.com/wp- content/uploads/2017/mestrado/dissertacoes/ROBERTA-GALON-SILVA.pdf.
Teodoro, J. V. Lopes, J. M. (2013). Evolução e Perspectivas da Tecnologia em Sala de Aula e na Formação Docente. Revista Educação e Fronteiras On-Line, v.3, n.8, 91-104. Recuperado em 02 junho, 2022, de https://ojs.ufgd.edu.br/index.php/educacao/article/view/3209/pdf_17.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.