THE IMPORTANCE OF ADAPTIVE PLATFORMS IN STUDENT LEARNING

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Celeste Moreira
  • Silvania Maria Roque

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1784

Keywords:

Adaptative platform, Geekie Games, Personalized learning

Abstract

The objective of this article is to provoke reflection on the use of the Geekie Games platform to enhance the teaching and learning of low-income students. Adaptive platforms are technological tools that aim at interactive learning, personalized and tailored to each student, according to their learning needs, reinforcing the assimilation of content at any time and place. In order to reach low-income students, Geekie Games has been evolving annually in the search for the best ways to offer quality education to underprivileged youngsters in public schools. Taking this into consideration, the Geekie Games platform presents benefits such as the optimization of time by identifying the facilities and difficulties of each student and shaping a study plan according to their profile, making learning more meaningful, motivating and presenting the student as the protagonist of their own teaching and learning processes. The research method used was a bibliographic review, collecting data from websites, books, virtual libraries, and scientific journals.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

Celeste Moreira

Graduada em Curso Normal Superior com Mídias Interativas – Universidade Estadual de Ponta Grossa – (UEPG); Especialista em Educação Infantil – Faculdades Integradas de Jacarepaguá (FIJ), Especialista em Educação Especial com ênfase em deficiências – Faculdades Integradas de Jacarepaguá – (FIJ); Mestranda em Educação: Especialização em Tecnologias Educacionais – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEATLANTICO)

Silvania Maria Roque

Graduada em Educação Física pela Faculdade Cidade João Pinheiro (FCJP), Pedagogia pelo Centro Universitário Faveni (UNIFAVENI) e Normal Superior (Unimontes Montes Claros). Especialização em Gestão e Administração Escolar, Inspeção Escolar, Orientação Escolar e Supervisão Escolar pela Associação Educativa do Brasil Faculdade de Janauba (SOEBRAS) e Mestranda em Educação: especialização formação de professores pela Universidade Europeia del Atlântico (UNEATLÁNTICO) –
Espanha.

References

Contin, A. (2010). SESI São Paulo traz novas abordagens para conquistar estudantes.

Disponível em: https://www.geekie.com.br/blog/sesi-sp. [Acesso em: 04 set. 2021.]

Leal, A. S. (2014). Educação 3.0 e a Geekie Games. CELACC USP. Disponível em: http://celacc.eca.usp.br/?q=pt-br/tcc_celacc/educacao-30-geekie-games. [Acesso em: 29 ago. 2021.]

Rubeus. (data de publicação do art. 2021, 15 fevereiro). Plataformas adaptativas na educação: benefícios e critérios para escolher. [Post da web]. Recuperado de https://rubeus.com.br/blog/plataformas-adaptativas-na-educacao/ . [Acesso em: 25 ago.2021.]

Teixeira, C. V., Lima, K. M. R. (2020). NOVAS FORMAS DE APRENDIZAGEM: UTILIZAÇÃO DA PLATAFORMA ADAPTATIVA GEEKIE GAMES. http://www.abed.org.br/congresso2020/anais/trabalhos/57107.pdf. [Acesso em: 25 ago. 2021.]

Urbanetz, S. T., Silva, S. Z. (2008). ORIENTAÇÃO E SUPERVISÃO ESCOLAR: caminhos e perspectivas. 1st ed. Paraná: IBPEX.

Costa, D. (2022). Plataformas Adaptativas e o Ensino Personalizado. E-book. Flórida: Must University.

_________________________ Plataformas Adaptativas. E-book. Flórida: Must University. Graf, S., Kinshuk, C., & Ives. (2010). A flexible mechanism for providing adaptivity based on learning styles in learning management systems. International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT, 2010.

Graf, S. (2009). Advanced adaptivity in learning management systems by considering learning styles. In Proceedings of the 2009 IEEE/WIC/ACM International Joint Conference on Web Intelligence and Intelligent Agent Technology-Volume 03 (pp. 235-238). IEEE Computer Society.

Published

10/08/2022

How to Cite

Alves Guimarães, U., Moreira, C., & Maria Roque, S. . (2022). THE IMPORTANCE OF ADAPTIVE PLATFORMS IN STUDENT LEARNING. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(8), e381784. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1784