THE USE OF DIGITAL TECHNOLOGY IN THE SCHOOL ENVIRONMENT
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1785Keywords:
present research aims to analyze the ICT's as didactic-methodologicalAbstract
The present research aims to analyze the Information and Communication Technologies ICT's as didactic-methodological resources of intervention, highlighting the main challenges and possibilities to the teacher's practice. As a method, a bibliographic research of a qualitative nature was carried out, respecting the ethical and moral principles that govern scientific research in the field of human sciences. All the works and bibliographic materials collected make clear the importance of ICT in the school environment.
Downloads
References
BERSCH, R. Tecnologia assistiva e educação inclusiva. In: Ensaios Pedagógicos. Brasília: SEESP/MEC, p. 89-94, 2006.
GALVÃO FILHO, T. A.; DAMASCENO, L. L. Tecnologias Assistivas para Autonomia do Aluno com Necessidades Educacionais Especiais. Revista Inclusão, Secretaria de Educação Especial do Ministério da Educação (SEESP/MEC), ano 2, n. 02, 2006, p. 25-32.
HERNANDEZ, F.; SANCHO, J. M.; CARBONELL, J. Aprendendo com as inovações na escola. Porto Alegre: Artmed, 2000.
KENSKI, Vani Moreira. Educação e tecnologias: o novo ritmo da informação. 8. ed. Campinas, SP: Papirus, 2012.
LAUAND, G. B. A. Fontes de informação sobre tecnologia assistiva para favorecer à inclusão escolar de alunos com deficiências físicas e múltiplas. Tese (Doutorado em Educação Especial) Programa de Pós-graduação em Educação Especial, UniAVrsidade Federal de São Carlos. São Carlos, 2005.
MANTOAN, Maria Teresa Eglér. A tecnologia aplicada à educação na perspectiva inclusiva. Mimeo, 2004.
SCHAFF, A. A Sociedade informática: as consequências da segunda revolução industrial. São Paulo: Brasiliense, 2017.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.