THE IMPORTANCE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Edinalva Oliveira dos Santos
  • Daniella Fernandes

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1789

Keywords:

artificial intelligence in the educational process

Abstract

This paper aims to address the importance of artificial intelligence in the educational process, being considered as an area of research in the field of computational science that directly involves technological tools that are in constant evolution. It is known that this type of intelligence is related to the ability of machines/equipment to learn to think and act like humans. But one must know that machines were made and created by people for people, because it is always the man who creates his algorithm for possible execution, and the machine language is always programmed by people. Therefore, the subject under study comes from an interaction between innumerous factors, the main one being man, who is the fundamental protagonist in this process, both in science and in daily experiences and practices, where every day he tries to improve in a collaborative way. As a method, bibliographic research of a qualitative and descriptive nature was carried out.

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Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

Edinalva Oliveira dos Santos

Possui Formação em Magistério em 1983, graduação em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná (2009).Licenciada em Filosofia na FJC Faculdade João Calvino na cidade de Barreiras-Ba em 2011. Curso de Especialização em Gestão Escolar do Programa e Escola de Gestores da Educação Básica, (UFBA) Faculdade Federal da Bahia em 2010 a 2011, Pós Graduada em Psicopedagogia pela (FTC) Faculdade de Tecnologia e Ciências em Salvador-Bahia. Psicologia Escolar (FAVENI), Gestão na Prática (CEUS-Flor do Sertão-SC). Atualmente Mestranda em Educação: Especialização em formação deprofessores pela Universidade Europeia del Atlântico- Espanha.

Daniella Fernandes

Graduada em Educação Física pela Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC). Especialista em Fisiologia do Exercício pela Universidade Veiga de Almeida (Rio de Janeiro - RJ). Especialista em Supervisão e Orientação Escolar e Gestão Escolar pela Faculdade Decisão (Florianópolis - SC). Especialista em Gestão Escolar pelo Centro Universitário Baurão de Mauá (Ribeirão Preto-SP). Mestranda em Educação: Especialização em Formação de Professores pela Universidad Europea Del Atlántico (Espanha).

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Published

10/08/2022

How to Cite

Alves Guimarães, U., Oliveira dos Santos, E. ., & Fernandes, D. . (2022). THE IMPORTANCE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(8), e381789. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1789