DIGITAL INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES TO ENHANCE THE TEACHING AND LEARNING OF CHEMISTRY

Authors

  • Ueudison Alves Guimarães
  • Thais Aparecida Correa Alves
  • José Olímpio dos Santos

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1790

Keywords:

technology in the last decade and the exploitation

Abstract

This paper aims to provoke reflection on the use of communication technologies to enhance the teaching and learning of chemistry. The advances in technology in the last decade and the exploitation of these changes by the media have contributed to social change on a global scale. It has increased the connection to and dependence on these technologies in ways that did not exist a few decades ago. The teacher needs to be always open to the changes related to education and to overcoming the paradigms that exist in the school environment, aiming at a better development of the child and an efficient teaching-learning. The increasingly modern and technological scenario requires the education professional to be up to date. Thus, for an ideal education for the teacher, the construction of a professional identity is essential. In view of the above, this research aims to present the digital technologies of information and communication to enhance the teaching and learning of chemistry. The methodology used was a bibliographic review and data collection from websites, books, virtual libraries and scientific journals.

 

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Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA), Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University) e Mestrando Nacional Profissional em Ensino de Física pela Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT).

Thais Aparecida Correa Alves

Centro Municipal de Educação Infantil - CMEI Vovó Jandira

José Olímpio dos Santos

Escola Municipal Padre José Thomas de Aquino Menezes

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Published

12/08/2022

How to Cite

Alves Guimarães, U., Aparecida Correa Alves, T. ., & Olímpio dos Santos, J. . (2022). DIGITAL INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES TO ENHANCE THE TEACHING AND LEARNING OF CHEMISTRY. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(8), e381790. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1790