A CONNECTED GENERATION THAT DOESN'T LEARN FROM MISTAKES - ANALOGY BETWEEN TYPING, TYPING AND GAMIFICATION
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1801Keywords:
Gamification, Typing, Connected generationAbstract
Understanding that the new generation is highly connected was never the problem. The purpose of the study is to make an analogy between the times of typing, going through digitalization and coming to gamification, as a way of learning. It is known that challenging technologies and their tools can be implemented easily for everyone to run their educational resources and make them work as a practical work. The educator seeks to know, use, and know the benefits that new technologies can bring to the students' learning process, and applying it in an objective, simple, and didactic way often leads to consolidated learning. New times demand new attitudes and reflections in face of the technologies applied to teaching.
Downloads
References
ALMEIDA, R. Q. (2003). O leitor navegador. A leitura nos oceanos da internet, 89-106.
ALVES, F. (2015). Gamification: Como criar experiências de aprendizagem engajadoras. DVS
OLIVEIRA, Cláudio de, MOURA, Samuel Pedrosa. TIC’s na educação: a utilização das tecnologias da informação e comunicação na aprendizagem do aluno. 2015.
SAINZ, C. I. (2015). Matemáticas a través del juego (Gamificación). Universidad de La Rioja.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.