DIGITAL TECHNOLOGIES AND PERSPECTIVES IN TEACHING PRACTICE
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i8.1824Keywords:
technologies force the sectorsAbstract
This article aims to show that new technologies force the sectors to modernize, which is also the case in education. The need for innovation in teaching and learning practices is increasingly clear, not least because the pressure for change is part of the students themselves, who are discouraged by the classes, because they are monotonous and do not hold attention. There are many technologies and software aimed at pedagogical practices with a view to improving them and facilitating the educational process for both the educator and the student, but it is necessary to know and deepen these new discoveries, which for educators is still a challenge. The research is a bibliographic review with exploratory character and qualitative methodology.
Downloads
References
Agência de Notícias CNI. Pesquisa inédita da CNI mostra cenário da indústria 4.0 no Brasil. São Paulo, 30 mai. 2016. Disponível em: https://noticias.portaldaindustria.com.br/noticias/inovacao-e-tecnologia/pesquisa-inedita-da-cni-mostra-cenario-da-industria-40-no-brasil/. Acesso em: 12 julho. 2022.
Agência Porvir. Inovações em educação. Disponível em: https://porvir.org/agencia-porvir/.Acesso em: 12 julho.2022.
GARCIA, M. F; RABELO, D. F; CRIVELARO, L. P; CANCELA, T. M; AMARAL, S. F. As tecnologias digitais interativas e a prática docente. Teoria e Prática da Educação, v. 14, n. 1, p. 78-87, jan/abr. 2011.
MENDES, Geovana M. L.; SOUZA NETO, Alaim; SEPTIMIO, Carolline. O “não saber” como retórica constante: Aproximações entre os observatórios de educação especial e de políticas de inserção de tecnologia. Revista Teias, Rio de Janeira, v. 17, n. 46, p. 90 - 109, jul./set. 2016.
Portal APPLE Educação. Disponível em: http://www.apple.com/ br/education/>. Acesso em: 06 julho. 2022.
Portal DELL Education. Disponível em: http://www.dell.com/ pt- br/work/learn/education>. Acesso em: 06 julho. 2022.
Portal do Professor. Disponível em: http://portaldoprofessor. mec.gov.br/link.html?categoria=9>. Acesso em: 17 julho. 2022.
Portal EPSON. Disponível em: https://www.epson.pt/verticals/ interactive-projectors/education. Acesso: em 17 julho. 2022.
Portal Google for Education. Disponível em: https://www.google. com.br/intl/pt-BR/edu/products/productivity-tools/classroom/>. Acesso em: 06 julho. 2022.
Portal Microsoft. Disponível em: https://www.microsoft.com/ptbr/education>. Acesso em: 06 julho. 2022.
SEEGGER, Vania; CANES, Suzy Elisabeth; GARCIA, Carlos Alberto Xavier. Estratégias tecnológicas na prática pedagógica. REMOA - Revista Monografias Ambientais. Santa Maria, v. 8, n. 8, p. 1887 – 1899, ago. 2012.
SOUZA NETO, Alaim. Do aprender ao ensinar com as tecnologias digitais: mapeamento dos usos feitos pelos professores. Tese (Doutorado) – Universidade do Estado de Santa Catarina, Centro de Ciências Humanas e da Educação, Programa de Pós- Graduação em Educação, Florianópolis, 2015.
YOUNG, Michael. Para que servem as escolas? Revista Educação & Sociedade. Campinas, v. 28, n. 101, p. 1287-1302, set./dez. 2007.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.