THE USE OF THE DECK FOR A LEARNING ABOUT RATIONAL NUMBERS
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v3i9.1893Keywords:
Math, Cheap, LearningAbstract
In this article we use the deck of cards to analyze how this game can subsidize the learning of mathematics, more specifically, the learning of rational numbers, its possible representations and operations, in elementary school. For a better understanding of Math teaching and the use of educational games, we initially conducted a documental research analyzing the proposals contained in the National Curricular Parameters (PCN's) and, secondly, a bibliographical research, based on theoreticians such as Piaget. The research was carried out at Escola Municipal Professor José Rodrigues Filho, located in Lagoa da Canoa/AL, with a class of 9th grade students. Finally, it was concluded that the use of cards can be an excellent option as a resource for learning, especially Mathematics. It can be seen that the students liked the game and participated, thus having a good discussion about the subject.
Downloads
References
BRASIL. Ministério da Educação e Cultura, Secretaria de Educação Fundamental. Parâmetros Curriculares Nacionais: Matemática. Brasília, DF: MEC/SEF, 1998.
ALVES, Eva Maria Siqueira. A ludicidade e o ensino da matemática: Uma prática possível. Campinas, SP: Papirus, 2001.
RIZZO, Gilda. Jogos Inteligentes: a construção do raciocínio na escola natural. 4ª ed.Rio de Janeiro: Bertrand Brasil,2010.
LÜDKE, Menga; ANDRÉ, Marli E. D. A. Pesquisa em educação: abordagens
qualitativas. São Paulo: EPU, 1986.
GUZMÁN, M. de. Aventuras Matemáticas. Barcelona:Labor,1986.
VASCONCELLOS, Celso S. Planejamento: Projeto de Ensino - Aprendizagem e projeto Politico Pedagógico. 9 ed. São Paulo: Libertad. 2000.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2022 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.