DIGITAL TECHNOLOGIES APPLIED TO SCHOOL MANAGEMENT IN TEACHING TRAINING
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i12.4327Keywords:
Communication. Student engagement. Student registration.Abstract
Technological innovations for school management include tools in almost all areas. Student engagement tools are applications used in digital marketing strategies to direct actions to the desired target audience, establish effective communication in the most used channels, set efficient spending goals, automate actions and control the country's capital. The learning system collects important information about students' habits. It includes student records, lesson plans, grades, absences, exam schedules, and other information. In addition to being integrated into the administrative area, this tool also has functions related to the student's space on the school portal and is an important means of communication with family members and guardians, in addition to helping in the organization of the students themselves. The use of technology in school management improves learning processes. Generating large volumes of data provides school management with the necessary factors to clearly assess a school's strengths and weaknesses and serve as a basis for strategic decision-making. Thus, this research focuses on presenting digital technologies applied to school management.
Downloads
References
BOSCHETTI, V. R.; MOTA, A. B.; ABREU, D. L. F. Gestão escolar democrática: desafios e perspectivas. Rev. Gest. Aval. Educ., Santa Maria, v. 5, n. 10, 2016.
BURAK, D. M. A.; FLACK, S. F. Concepções de gestão escolar presentes no trabalho do diretor nas escolas municipais em Ponta Grossa-PR. In: JORNADA NACIONAL DO HISTEDBR, 2011, Ponta Grossa. Anais. Ponta Grossa: UEPG, 2011.
CERVO, Amado Luiz; BERVIAN, Pedro Alcino; SILVA, Roberto da. Metodologia científica. São Paulo: Ed. Pearson, 2006.
CROTI, A.; IKESHOJI, E. A. B.; RUIZ, A. R. Gestão Escolar: Reflexões e Importância. Colloquium Humanarum, v. 11, n. Especial, 2014.
CUNHA, L. A. O legado da ditadura para a educação brasileira: a simbiose estado-capital. Palestra proferida em 30 de maio de 2014, na Universidade Estadual de Campinas. 2014.
FERREIRA, A. B. de H. Novo Dicionário Aurélio da Língua Portuguesa. Rio de Janeiro: Nova Fronteira, 2007.
GANDIN, D. Planejamento como processo educativo. Revista de Educação AEC, Brasília: AEC do Brasil, 1984.
ILHA, F. R. da S.; KRUG, H. N. A gestão educacional/escolar numa perspectiva democrática. Revista Virtual P@rtes, São Paulo, 2009.
LIBÂNEO, J. C. Educação Escolar: políticas, estrutura e organização. 10. ed. São Paulo: Cortez, 2012.
LUCK, H. et al. A escola participativa: o trabalho do gestor escolar. 5. ed. Petrópolis: Vozes, 2005.
MARQUES, V. da S. A Gestão Escolar e as Contribuições dos laços afetivos. 2014. Monografia (Curso de Especialização em Gestão Escolar) - Universidade de Brasília, Brasília, 2014.
OLIVEIRA, D. A.; ROSAR, M. de F. F. Política e gestão da educação. Belo Horizonte: Autêntica, 2002.
PARO, V. H. Gestão da Escola Pública: alguns fundamentos. Revista Brasileira Est. de Pedagogia, Brasília, v. 75, n. 179/180/181, 1994.
PARO, V. H. Gestão Democrática da escola pública. São Paulo: Ática, 2001.
REZENDE, A. P. Centro de informação jurídica eletrônico e virtual. Ciência da Informação, v. 29, n. 1, Brasília, 2000.
SANDER, B. Gestão da Educação na América Latina: construção e reconstrução do conhecimento. Campinas, 1995.
SILVA, E. P. da. A importância do Gestor Educacional na Instituição Escolar. Conteúdo, v. 1, n. 2, 2009.
TRIVIÑOS, A. N. S. Introdução à pesquisa em ciências sociais: a pesquisa qualitativa em educação. São Paulo: Atlas, 1987.
VASCONCELLOS, C. S. Coordenação do Trabalho Pedagógico: do projeto político pedagógico ao cotidiano de sala de aula. São Paulo: Libertad, 2002.
VERGARA, Sylvia C. Projetos e relatórios de pesquisa em administração. 3.ed. Rio de Janeiro: Atlas, 2000.
VIEIRA, S. L.; VIDAL, E. M. Educação básica: a equidade numa perspectiva territorial. In: XVIII Encontro de Pesquisa Educacional do Norte e Nordeste. Maceió, Alagoas, 2006.
Downloads
Published
How to Cite
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.