MUSICAL LANGUAGE AND BODY EXPRESSION IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.47820/recima21.v4i11.4352Keywords:
Music. Child education. Learning.Abstract
The writing of this article deals with the musical language and body expression of children in early childhood education, presents a proposal for analysis on the importance of pedagogical work with music, as in the school environment teachers use music as a support to facilitate the teaching and learning of children, where everyone sings short melodies, plays sung games, with rhymes, stories, reflective messages, and it is observed that this teaching methodology has shown satisfactory results. By playing, imitating and creating rhythms and movements, children also appropriate the cultural repertoire, bringing benefits to socialization in the environment in which they are inserted.
Downloads
References
BEMVENUTI, Alice. O lúdico na prática pedagógica. Oralidade, alfabetização e formação de leitores 4.4. [S. l.]: Reproset Indústria Gráfica, 2008.
BRASIL. Ministério da Educação e do Desporto. Secretaria de Educação Fundamental. Brincar e aprender. Brasília: MEC/SEF, 1998.
LOWENFELD, Viktor; BRITTAIN, W. Lambert. Desenvolvimento da Capacidade Criadora. São Paulo: Mestre Jou, 1977.
MIZUKAMI, M. da G. N. Ensino: As abordagens do processo. São Paulo: EPU Editora Pedagógica Universitária, 1986. (Temas básicos de Educação e ensino)
PEREIRA MARQUES, Rozimeri. Educação para a arte 5.1. Arte e Educação. [S. l.]: Reproset Indústria Gráfica, 2008.
VYGOTSKY, L., S. A Formação Social da mente. São Paulo: Martins Fontes, 1984.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2023 RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos/resenhas/TCCs publicados pertecem à revista RECIMA21, e seguem o padrão Creative Commons (CC BY 4.0), permitindo a cópia ou reprodução, desde que cite a fonte e respeite os direitos dos autores e contenham menção aos mesmos nos créditos. Toda e qualquer obra publicada na revista, seu conteúdo é de responsabilidade dos autores, cabendo a RECIMA21 apenas ser o veículo de divulgação, seguindo os padrões nacionais e internacionais de publicação.