INSTAGRAM: AN EFFECTIVE WAY TO PROMOTE THE “PMPR BRAND”

Authors

  • Pedro Henrique da Cruz Hahn

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v5i10.5871

Keywords:

Military Police of Paraná, Operational and Community Actions, Social Network, Instagram, Insights, Data Analysis.

Abstract

The present article aims to provide a theoretical deepening by examining how the social network Instagram, through its insights — data analysis that reveals account performance — can become an essential tool for attracting an audience that follows institutional news. Consequently, it can help enhance the dissemination of results, operational actions, and community initiatives carried out by the Military Police of Paraná (PMPR). By studying the reality of their followers, particularly regarding the topics that capture their attention the most, the PMPR and its subordinate units will be able to improve engagement and visibility of their media, receiving real-time feedback. In other words, it is possible to identify which type of outreach generates greater interest among internet users for each account linked to the institution, thereby exponentially enhancing the positive image of the Military Police of Paraná.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Pedro Henrique da Cruz Hahn

Polícia Militar do Paraná - PMPR.

References

BRASIL. Constituição da República Federativa do Brasil de 1988. Brasília, DF: Presidência da República. Disponível em: https://www.planalto.gov.br/ccivil_03/constituicao/constituicao.htm. Acesso em: 9 set. 24.

DA SILVA, Jéssica Simeão Carneiro; SILVA, Luiz Fernando Bittencourt. Polícia Militar Do Paraná através Das mídias Sociais E a Sua ligação Com a Filosofia Da Polícia Comunitária. Brazilian Journal of Development, v. 10, n. 1, p. 2277–2293, 31 jan. 2024. Disponível em: https://ojs.brazilianjournals.com.br/ojs/index.php/BRJD/article/view/66809. Acesso em: 12 out. 24. DOI: https://doi.org/10.34117/bjdv10n1-140

DATAREPORTAL. Digital 2024: Brazil. [S. l.]: Datareportal, 2024. Disponível em: https://datareportal.com/reports/digital-2024-brazil. Acesso em: 6 ago. 24.

FROTA, Amanda da Silva Pucu. As Mídias Sociais na Internet Como Um Meio De Comunicação Estratégica. 2011. TCC (Bacharel) - Faculdade de Tecnologia Ciências e Sociais Aplicadas, Brasília, DF, 2011. Disponível em: https://repositorio.uniceub.br/jspui/bitstream/123456789/1175/2/20881918.pdf. Acesso em: 12 out. 24.

INVESTNEWS. A rápida ascensão do Instagram a ‘indústria’ de cliques e celebridades. Investnews.com.br., 2024. Disponível em: https://investnews.com.br/negocios/historia-do-instagram/#:~:text=A%20rede%20chegou%20ao%20pa%C3%ADs,atr%C3%A1s%20apenas%20dos%20Estados%20Unidos. Acesso em: 5 set. 24.

PARANÁ. Decreto Estadual n° 7339, de 08 de junho de 2010. Aprova o Regulamento Interno e dos Serviços Gerais da Polícia Militar do Estado do Paraná (RISG/PMPR). 08 jun. 2010. Disponível em: https://www.legislacao.pr.gov.br/legislacao/pesquisarAto.do?action=exibir&codAto=56657&indice=1&totalRegistros=1&dt=23.10.2018.15.35.45.527. Acesso em: 12 out. 24.

PARANÁ. Lei estadual nº 1943, de 23 de junho de 1954. Código da Polícia Militar do Paraná. Disponível em: https://www.planalto.gov.br/ccivil_03/decreto-lei/del1001.htm. Acesso em: 24 set. 24.

PARANÁ. PMPR. Planejamento Estratégico 2022 - 2035. Curitiba: PMPR, 2022. Disponível em: https://www.pmpr.pr.gov.br/sites/default/arquivos_restritos/files/documento/202203/plano_estrategico_atualizado_v009.pdf. Acesso em: 7 set. 24.

PARANÁ. PMPR. Portaria do Comando-Geral nº 1220, de 14 de dezembro de 2022. Orienta quanto ao uso responsável das mídias ou redes sociais e aplicativos mensageiros pelos militares estaduais, e dá outras providências. Curitiba, PR: PMPR, 2022.

PARANÁ. PMPR. Portaria do Comando-Geral nº 525, de 27 de maio de 2024. Manual de Comunicação Social da Polícia Militar do Paraná. Curitiba, PR: PMPR, 2024.

SCHIAVINI, Janaína Mortari; MARANGONI, Elaine. Marketing digital e sustentável. Porto Alegre: Sagah, 2019.

TORRES, Cláudio. A bíblia do marketing digital: tudo que você queria saber sobre marketing e publicidade na internet e não tinha a quem perguntar. São Paulo

Published

26/10/2024

How to Cite

Henrique da Cruz Hahn, P. (2024). INSTAGRAM: AN EFFECTIVE WAY TO PROMOTE THE “PMPR BRAND”. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 5(10), e5105871. https://doi.org/10.47820/recima21.v5i10.5871