HISTORICAL INFLUENCE AND THE APPLICATION OF NEW EDUCATIONAL CONCEPTIONS IN THE CONSTITUTION OF MATHEMATICS TEACHING

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47820/recima21.v3i3.1250

Keywords:

article has as its theme the historical

Abstract

This article has as its theme the historical influence of play in mathematics being an important tool in the teaching and learning process, through a qualitative research based on bibliographic aims to demonstrate the teaching of the discipline currently, requiring some changes in its resources and methodologies so that students no longer see it as a difficult discipline to be studied. Thus, this article is justified by the fundamental need of education professionals to remodel the methodologies used in mathematics teaching, aiming especially at ludicity, capable of merging learning with pleasure, strengthening social relationships and contextualizing the contents in order to bring a real experience to students, where concrete materials are extremely relevant for the achievement of games and mathematical games capable of developing more learning is effective. It is very important that teachers aim to promote the transformation of students and not training for the resolution of accounts, therefore, this work concludes from the positive relationship of the range of possibilities of use of ludicity with the development of mathematics teaching.

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Author Biographies

Ueudison Alves Guimarães

Graduado em Pedagogia – Universidade Luterana do Brasil – (ULBRA), Química – Faculdade Cidade João Pinheiro – (FCJP), Matemática – Centro Universitário Claretiano - (CLARETIANO), Geografia – Faculdade Mozarteum de São Paulo – (FAMOSP) e Física – Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Professor de Pedagogia, Química, Matemática, Geografia e Física, atuante na Educação Básica e Ensino Superior; Especialista em Gênero e Diversidade na Escola – (UFMT), Educação das Relações Étnico-Raciais no Contexto da Educação de Jovens e Adultos – (UFMT), Metodologia do Ensino em Química – (FIJ-RJ), Libras e Educação Inclusiva – (IFMT) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES); Mestrando em Educação: Especialização em Formação de Professores – Universidad Europea del Atlántico - Espanha (UNEA) e Mestrando em Tecnologias Emergentes em Educação (Must University).

Leidiane Aparecida dos Santos

Graduada em Pedagogia – Universidades Estadual de Goiás – (UEG), Educação Física - Centro Universitário Faveni – (UNIFAVENI); Especialista em Metodologia do Ensino e da Pesquisa com Habilitação em Psicopedagogia – (FMB), Gestão Escolar (UNIASSELVI) e Docência para a Educação Profissional e Tecnológica – (IFES).

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Published

27/03/2022

How to Cite

Alves Guimarães, U., & Aparecida dos Santos, L. (2022). HISTORICAL INFLUENCE AND THE APPLICATION OF NEW EDUCATIONAL CONCEPTIONS IN THE CONSTITUTION OF MATHEMATICS TEACHING. RECIMA21 - Revista Científica Multidisciplinar - ISSN 2675-6218, 3(3), e331250. https://doi.org/10.47820/recima21.v3i3.1250